Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/seo/public_html/stronki.x25.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349

Warning: mkdir(): Disk quota exceeded in /home/seo/public_html/stronki.x25.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 504
Rozliczenie z dotacji

Jak rozliczyć projekt unijny?

Wszystko zaczęło się od dobrego pomysłu. Pomysłu na biznes. Później trzeba było napisać biznesplan, złożyć skrupulatnie wypełniony wniosek o dotację i czekać na werdykt. Udało się! Otrzymałeś długo oczekiwane dofinansowanie ze środków unijnych. Teraz pójdzie już z górki… Niestety to nie takie proste. Kiedy umowa o dotację jest już podpisana możesz rozpocząć wydawanie środków. Pamiętaj jednak by rozporządzać nimi z głową. Będziesz musiał bowiem rozliczyć się z każdej wydanej przez siebie złotówki pochodzącej z funduszu, z jakiego skorzystałeś.

Rozliczenie dofinansowania dla niejednego przedsiębiorcy okazuje się o wiele trudniejszym zadaniem niż przygotowanie projektu. Dlaczego nie jest to łatwe? Ponieważ plan to jedno a późniejsze wydatki drugie. Aspekty jakie zawarliśmy w aplikacji unijnej nader często diametralnie odbiegają od naszych rzeczywistych potrzeb.

Rozliczenie unijne ma na celu przedstawienie podjętych przez nas działań, które uprzednio zadeklarowaliśmy w naszym projekcie. Rozliczenie służy udokumentowaniu dokonanych przez przedsiębiorcę zadań. Ponadto ukazuje ono poniesione koszty oraz etap na jakim przedsiębiorca obecnie się znajduje – jak daleko posunęły się jego poczynania w odniesieniu do deklaracji zawartych w unijnej aplikacji.

Jak prawidłowo rozliczyć projekt z dofinansowania unijnego?

Przede wszystkim staraj się postępować tak jak zdeklarowałeś to w unijnym wniosku. Oczywistym jest, że wszystkiego nie da się przewidzieć, jednak im twoje rozliczenie bliższe będzie aplikacji o dofinansowanie – tym lepiej dla Ciebie i Twojej firmy.

Po drugie skrupulatnie kompletuj wszelkie dokumenty. Paragony, faktury, dowody wpłat – to wszystko będzie Ci niezbędne do prawidłowego rozliczenia uzyskanego dofinansowania.

Oprócz faktur i  rachunków zbieraj także umowy – umowy na wykonanie danych prac lub dostawy. Ważne są również potwierdzenia wskazujące na dokonanie przelewu.

Pamiętaj, że wszystkie dokumenty muszą być zgodne z wymogami prawnymi oraz formalnymi. Niezwykle istotne są takie detale jak prawidłowa nazwa dostawcy czy odbiorcy, dobry numer NIP-u, zgodne ze stanem faktycznym adresy na fakturach i umowach, prawidłowe daty.